Uppgradering

Jaha. Så har tiden för att gå från två par glasögon till tre par glasögon kommit. Tyckte man det var jobbigt tidigare att komma ihåg både vanliga glasögon och solglasögon, så blev det plötsligt etter värre. Nu har nämligen datorglasögonen kommit in i bilden. Eller "särskilda glasögon för arbete vid bildskärm" som de benämns i lagtext. 
Då man inte längre ser texten i datorns ruta utan att förstora den till 200% eller sitta så nära skärmen att ögonfransarna rör sig av den statiska elektriciteten, då är det dags att kolla möjligheterna för datorglasögon. Det går som smort att jobba då man igen ser klart. Men så fort blicken lyfts från skärmen och tittar på kalenderna på motsatta väggen, på en besökare som står i dörren, eller på haren som brukar springa omkring på innergården, då ser man ingenting. Antagligen kommer jag att få tennisarmbåge eller musarm av allt bytande. Åtminstone behöver jag skaffa mig en större väska. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Voj nej!

-Voj nej, sade en bekant till mig då hon fick syn på mig i omklädningsrummet i simhallen igår.  -Voj nej vadå?! svarade jag och undrade vad ...