Skurkspår

Det är skönt att det nu har kommit lite snö. Varje morgon går jag ut genom källardörren för att hämta tidningen. De eventuella skurkarna som gömmer sig i mörkret bakom husknuten har flera sekunder på sig att smyga sig in i källaren medan jag går min vända på ungefär 20 meter till postlådan. Då jag kommer tillbaka in med tidningen under armen väntar jag med hjärtat i halsgropen på att skurken som har gömt sig inne i källaren ska hoppa fram och överfalla mig. Det är skönt att det nu har kommit lite snö, så att jag ser de skurkaktiga fotspåren som leder in i källaren.

Jag MÅSTE sluta se på skräckfilmer på teve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...