I-landsproblem

Hrmpf. Här går jag och grämer mig. Över vad, kan man undra? Det har just blivit vinter. Solen skiner. Jag har just bytt bil och den splitternya Forden står skinande silvergrå på gården. Livet ler. Vad kan nu vara på tok?

Jo, då jag lämnade den gamla bilen i utbyte, såg jag till att noggrannt tömma bilen på allt möjligt krafs som samlas i fack och fickor. Fönsterskrapor, paraply, halspastiller, GPS, telefonladdare, pennor, tändsticksask, solglasögon, EIF-fönsterreklam, kupévärmare, CD-skivor i mängder, reservshoppingbag, värmepåse för pizzalådor, USB-stickor (2 stycken) (vems??), våtsavetter, telefonladdare (en till?), småmynt, näsdukar, vattenflaska (tom) och lite annat ditt och datt. (Vem har burit allt dethär krafset till bilen, och varför?!?)

MEN på nyckelringen till den gamla bilen hängde en pollett till kundvagnarna på K-Supermarket, och den glömde jag ta tillvara. Arrgh. Det är så bekvämt att åka och handla och alltid ha polletten till hands då man ska ha en vagn. Speciellt för mig som aldrig tycks ha rätt mynt på mig.
Nu börjar jakten på en ny pollett. Ibland är det skönt att bara ha i-landsproblem att lida med...

(bilden är lånad från det gränslösa internätet, bara så att ni ska fatta vad jag pratar om)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...