Höger eller vänster?

Nej, nej, det här inlägget handlar alls inte om politik, om du trodde det. Det handlar om (o)förmåga att följa instruktioner (och lite om den nya bilen igen).
Jag förde den nya bilen till verkstad för att få en blockvärmare installerad. Vänligen nog frågade man på verkstan på vilken sida jag ville ha uttaget. Detta är helt ointressant för mig eftersom jag inte begränsas av utrymme nånstans, men efter några sekunders funderande valde jag placering på höger sida, dvs på samma sida som på förra bilen (människan är ett vanedjur!).

Döm om min förvåning då jag skulle plugga i värmaren i morse och desperat sökte uttaget på höger sida!
Vad tycker du? Är dethär höger eller vänster sida?
Se här ett typiskt fall av oförmåga att följa enkla och tydliga instruktioner. Eller kan det möjligen ha nånting att göra med från vilket håll man ser på saken...

4 kommentarer:

  1. I detta fall anser jag att verkstan har följt kundens önskemål till punkt och pricka. Helt klart bilens högra sida! Antar att manlig vs. kvinnlig logik orsakat "problemet" här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills är jag ganska ensam om den här logiken, tycks det...

      Radera
  2. Jag förstår precis hur du tänkte! Men också att verkstan tänkte annorlunda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det fattade jag också då jag hittade uttaget. Att verkstan tänkte annorlunda. Tur att det faktiskt inte spelar nån roll var uttaget är placerat.

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...