Wappendiscot undanstökat

'Treans' klass ordnade wappendisco för klasserna 1-6 och jag lyckades nästla mig in som "ordningsman" tillsammans med klassföreståndarna och ett par andra föräldrar.

I god tid före kl 18 uppstod en liten kö av ivriga discobesökare utanför jumppasalen och förväntningarna bland arrangörerna var också höga. Temat "klä dig färggrannt" syntes bland arrangörerna i färggranna kläder och rödsprejade frisyrer. Och gästerna bjöd på ett sprakande skådespel. Späda små sjuåringar i ljuvliga pastellfärger beblandade sig med wannabetonåringar från sexan med tuffa t-shirts, solglasögon och uttryckslösa face. Glittriga handväskor, vippande hästsvansar. T-shirts med tryck med attityd. Ögonskugga och nagellack.
Tydligt var att korta shorts över tights är högsta mode bland flickor, medan pojkar klär sig mera konservativt i jeans och rutig skjorta eller college med huva. Och tro det eller ej, jag bongade också en kille i allra senaste inneplagget, en onepiece! Den såg för ljuvlig ut!

Kön till buffén böljade lång hela tiden för det ständiga dansandet och springandet krävde ständigt energiintag och kalla drycker. Min goda vän E hade bestämt sig för att hålla igång gänget och ledde outtröttligt långdansen runt discosalen med hopp, klappande och danssteg. Det allra senaste i musikväg spelades på hög volym av de välförberedda DJ:na och efter en tid i salen vande sig också de medelålders öronen vid ljudnivån.


En god vinst kunde efteråt räknas in till klasskassan, som förhoppningsvis ska användas till en trevlig klassresa om ett par år. Tack till sjuorna för en kul kväll!

1 kommentar:

  1. vill ha en sån där onepiece. Det kallades "halare" på min tid, jag hade en rysligt snygg, grannröd, lite glansig på min tid...finns bilder :)

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...