Livet som medelålders - del 11

Kommer ni ihåg Höjden av-vitserna som var pop då vi var barn? Höjden av snabbhet är att låsa en byrålåda och hinna slänga in nyckeln. Höjden av korthet är att sitta på mattkanten och dingla med benen. Höjden av trötthet är att sitta på sängkanten och inte orka lägga sig. Och så vidare...

Det finns några nya för oss medelålders: Höjden av långtråkighet är att lyssna igenom alla ringsignaler i telefonen. Höjden av dumhet är att byta ut sin ringsignal mot en ny. Höjden av förvirring är att inte känna igen sin nya ringsignal och fatta att det är ens egen telefon som ringer.

Vad hette min förra rington nu igen och hur får man den tillbaka...

1 kommentar:

  1. Jag är alldeles i blåsten nu för min telefon dog och nu måste jag ta gubbens urgamla telefon med på Tysklandsresan. Har idag redan hunnit fundera flera gånger vems telefon det är som ringer.

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...