Back in business

Sådärja. Nu är årets rolighet, alltså semestern, över för denna gång, och jag är tillbaka på jobb för att tjäna ihop till livets nödtorft. Om fyra månader är det dags för vintersolstånd och julen står för dörren. 🎄🎅 (Förlåt så mycket, men det är ett faktum...) 

Det är faktiskt svårt att tänka sig in i vintermörkret nu då solen ännu värmer, kvällarna är ljusa och trädgården är som bäst. Jag verkar i och för sig tycka att trädgården alltid är som bäst, på våren då det börjar spira och grönska, på försommaren då allt är skirt och grönt, vid midsommar då trädgården aldrig sover och det är som fräschast och vackrast, på högsommaren då rabatterna blommar i färgranna explosioner, på sensommaren då färgerna och dofterna djupnar och gräsmattan är daggvåt på morgnarna, i början av hösten då träden dignar av äppel och humlorna surrar omkring i nektarfylla. 
Det har varit en intensiv men samtidigt rofylld sommar med så mycket roligheter. Och nu fylls kalendern med en mängd aktiviteter så att jag är sprängfylld av förväntan och lite orolig för hur jag ska hinna med allt. Vänta bara. 
Solvarma klippor och utfärd med Snurran.

Vi firade familjens nyblivna magistrar med somrig pizza på YLP. 

Bästa sommarsysselsättningen. 

Värsta partyt med klackarna i taket då Geberit bjöd personalen på 150-årsfest. 

Ät bär!

Två havsörnar ovanför Björnholmen. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Voj nej!

-Voj nej, sade en bekant till mig då hon fick syn på mig i omklädningsrummet i simhallen igår.  -Voj nej vadå?! svarade jag och undrade vad ...