Överraskningarnas hus

En flytt går aldrig att planera i detalj. Man ska vara beredd på överraskningar, sådana dyker oundvikligen upp. 

Till de mindre trevliga upptäckterna hör onekligen myrorna i köket. En burk myrgift är nu inhandlad och väntar på att spridas ut kring sockeln. Det är dåligt med eluttag i badrummet också. Då torktumlaren och tvättmaskinen är ikopplade får hårtorken och rakmaskinerna klara sig utan el. Tack till den som uppfann fördelarsladden! Och redan första natten märkte vi att Viljam, 9 månader, sover vägg i vägg med oss. Ibland sover han nämligen inte på natten utan lider förmodligen av öroninflammation eller tandsprickning... 

Till de positiva överraskningarna hör helt klart vår soliga söderterrass. De korta pauserna vi unnade oss under flytthel..tet tillbringade vi undantagslöst ute i solskenet på terrassen. Där kommer det att vara oliiiidligt hett i sommar... Mitt favoritskåp i köket är kastrullsrondellen i hörnet. Så himla bekvämt att förvara stekpannor och kastruller på snurrhyllan. Och efter ett par dagars boende upptäckte jag att bakom spegeln i badrummet döljer sig ytterligare ett badrumsskåp. Sånt blir man glad av. 

Respekt för tidningsutdelarna, posten och Sonera förresten. Tidningen fanns i postlådan exakt den dag den var beställd, posten kommer helskinnad fram till nya adressen och bredbandet kopplades precis den dag vi kommit överens om. Jag är nöjd!

Förresten är jag barnsligt förtjust i vår ringklocka. Vi har inte bott med ringklocka sedan 1989, tror jag. Nu är det slutbankat på vår dörr, välkommen att plinga på!

4 kommentarer:

  1. Aj, var det radhus ni flyttade till? Nog blir man ju van..och Viljam växer till sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut vänjer man sig. Och det är faktiskt bara ett par gånger jag har hört honom. Jag gissar att Jontes mopedknatter stör värre...

      Radera
  2. Jag har sen 1993 haft ett snurrskåp i ett hörn i köket och skulle inte kunna vara utan. I vårt nya kök snurrar det fortfarande !

    SvaraRadera
    Svar
    1. I förra köket hade vi ett rätt stort skåp med en liten dörr i ena hörnet. Jag räcktes inte in i skåpet utan att krypa in i det med hela överkroppen. Låt mej bara säga att det var inte speciellt ofta man tog ut pannor och formar som fanns längst bak

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...