Gun-Gerd och Pehr-Edvin

Av förekommen anledning har det blivit att hänga en del på de olika lopptorgen på Facebook under de senaste månaderna. Vissa fynd har jag gjort under åren och rätt så bra har jag lyckats bli av med det jag lagt till försäljning under den senaste tiden. Tack till alla säljare och köpare!
Men att följa med kommersen på lopptorgen är också ren och skär underhållning! Där säljs ju allt mellan himmel och jord, nytt och gammalt i en salig blandning - gamla Bra Böckers lexikon i 24 band, barnkläder i massor, böcker i alla genrer, bilar, instrument, cyklar, soffor, skåp, lampor, leksaker, datorer, blommor, antikviteter, kylskåp, mattor, Muminmuggar (verkliga storsäljare!), kostymer - ja, jag är nästan säker på att jag sett en och annan svärmor till salu också nu och då. Nu och då förekommer arga meningsutbyten om priser, auktionsbud, leveranser och annat som irriterat säljare, köpare och andra nyfikna. 
Häromdagen bongade jag en kul annons där en magmuskelmaskin byttes mot en platta Fazers blå. Det måste väl vara en effektiv maskin, eller? Och så skrattade jag högt åt en annons om tre snapsglas graverade med namnen Gun-Gerd, Pehr-Edvin och Karl-Erik. Jag menar, vad är oddsen att hitta en köpare som lystrar till just dessa tre namn? Döm om min förvåning då en mig närstående person blev eld och lågor över glasen och köpte dem som födelsedagspresent till en kompis. Sedan blev jag nästan lite avundsjuk, för det skulle ju vara en ganska kul grej att servera en välkyld Akvavit ur Gungerd, till exempel. 
Det är faktiskt bara fantasin som sätter gränser. Också på pryltorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...