Lådmysterium

Ibland har jag undrat vem som egentligen använder alla de där tomlådorna som butikspersonalen vänligen staplar upp bredvid kassorna i K-Supermarket och varför någon skulle vilja bära hem sina matvaror i otympliga lådor? Och likafullt försvinner lådorna i samma takt som personalen hinner fylla på lagret?!


Nu vet jag! Och bär själv hem. Tomma bananlådor, äppellådor, lådor för frysvaror, morötter, kattmat, ost och tandborstar. Nu ska lådorna fyllas med böcker, strumpor, likörglas, kastruller, ättiksgurka och annat småttochgott och forslas till nya hemmet. 
Vilken service för flyttande familjer! 

2 kommentarer:

  1. jadu, man behöver inte ens flytta, har jag märkt. Bara man har för mycket böcker, strumpor, likörglas etc....som man inte använder mera. Skönt att bli av med dom. Lycka till med flytten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nu är det läge att bli av med ALLT onödigt. Och prima med stadiga lådor från butiken.

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...