Det närmar sig

Plötsligt blev jag medveten om att jag - omedvetet - ännu inte avslöjat vart flyttlasset bär av. My bad. Det nya hemmet ligger alltså i nya Langansböle. På "rätt" sida om stan. Betydligt närmare jobb, skolor och hobbies. Och ändå i ett lugnt område med en skyddande trädgård. På cykelavstånd till jobbet. Men jag lovar bara cykla i vackert väder och på bara vägar. 

Det är inte långt kvar nu! Vi lever redan delvis i lådor, hyllor gapar tomma och dammråttor springer längs väggarna. Trumsetet har hittat ny ägare, skrivbordsstolen och hörnskåpet likaså. Ett lass har redan åkt till sopstationen och ett par lass till Lions (finns massor fint att fynda på loppisen i sommar, gott folk!). 
  
Men livet går sin gilla gång trots den förestående flytten. Igår letade vi fram festkläderna och skakade dammet av oss på härlig 40-årsfest och i dag är det 9-årskalas som gäller. 


Tänk så märkligt att folk inte beaktar vår flyttidtabell då de fyller år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...