Arbetsfördelning

Under veckoslutet hade Tvåan och jag bykdag. Den går till på så sätt att Tvåan slänger en säck med smutsiga och svettiga kamouflagefärgade kläder på golvet i tvättstugan och jag tar över därifrån. 
Arméns kläder är inte vackra men troligen bekväma och mycket ändamålsenliga. De är också av hög kvalitet och torkar otroligt snabbt.


Nu är kläderna snyggt vikta i högar och jag ska bara stryka badlakanen - linne är så hårt och tråkigt efter tvätt. Sedan tar Tvåan över och packar in kläderna i säcken igen. 

PS. Är det någon som behöver en 7 kg frontmatad tvättmaskin? Välanvänd men fungerande för t.ex. smutsiga halare, mattor, skor eller annat. Skänkes. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...