Kabelfabriken

Ibland är det bra att höra till olika nätverk. Under det senaste året har jag i olika sällskap haft förmånen att få göra rundturer på bl.a. tubtillverkaren Printal och korvskinnsfabriken Visko Teepak. 
Min turné genom de västnyländska industrierna fortsatte i går med ett särdeles intressant besök på Helkama Bica. Jo, det är faktiskt intressant att se hur kablar blir till. Och det är spännande att lyssna till en så engagerad och entusiastisk VD som Satu Helkama. Ung, snygg, framgångsrik. Och så trevlig att man inte kan vara avundsjuk på henne heller. 

Tack Satu och Camilla för ett givande besök. Jag spanar redan efter nästa besöksmål. Det finns många industrier och organisationer i Västnyland värda ett besök. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...