Fantomsmärtor

Det har vi nu. Inte sådana som uppstår då man amputerar ett ben, utan mera i hjärtat. Mimmi som härskat i vårt hus i drygt femton år är nu borta. Ålderdom och sjukdom har tagit ut sin rätt.

Men jag hör henne fortfarande jama uppfordrande vid matskålen. Jag väntar på att hon ska komma springande för att möta mej då bilen kurvar in på parkeringen. Jag kollar i vardagsrumsfönstret om hon sitter där ute och tittar förebrående på mig och vill bli insläppt. Jag sparar några av abborrfiléerna som vi ska ha till lunch för att ge henne. Jag känner henne ligga på mina fötter i sängen då jag gått och lagt mej.

Det är minsann ingen picknick att vara betjänt till en kräsen kattfröken. Men det tar tid att vänja sig vid tomrummet.


7 kommentarer:

  1. ojdå....det är det ju med djuren, man saknar dom. Styrkekram!

    SvaraRadera
  2. Voj nej ; Camilla, jag kan bara ana hur tomt det är, jag har ju ännu både Kronblom (snart 7 ) o Helmi (snart 8 år) men kommer ihåg hur det kändes för ca 15 år sedan när vår hund Rasmus gick bort.kram kusin kati

    SvaraRadera
  3. Känner till känslan , min trogne hund, Whippet dam blev 17 år innan hon gick bort. Efter det tog jag kopplet i par dagar för att gå ut med henne.., saknar henne ännu <3

    SvaraRadera
  4. Kram Camilla, dom finns alltid lite med dom små djuren.

    SvaraRadera
  5. Dom är ju som familjemedlemmar.

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...