Svarta tavlan

På Habitare hittade jag en skojig flyttbar "svart tavla" som jag investerade i. Jag hängde omedelbart upp den på kylskåpsdörren med en moderlig uppmaning om att äta frukt till mellanmål istället för ohälsosamma hotdogar eller chokoflingor. 

Det räckte faktiskt inte länge innan någon av sönerna insåg att tavlan också kan användas för uppmuntrande  uppmaningar till bröderna. Efter bara en dag i användning hittade jag följande glada tillrop på svarta tavlan: 


Ska minsann bli intressant att se om detta kommer att efterlevas lika bra som fruktätandet?!

2 kommentarer:

  1. du sku ha köpt två -behöver också!

    SvaraRadera
  2. Men Tarja, nu har du ju tur! I paketet fanns nämligen hela 4 svarta tavlor och jag har ännu bara hittat användning för en. Säg bara när du är i Ekenäs så ska jag hämta åt det! Krita får du skaffa själv.

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...