Hur går det för Kern?

I våras skrev jag om trädgårdstomten Kern (The traveling tomte) som får åka jorden runt och väga sig på olika platser för att reda ut var jordens gravitation är som lägst och högst. Jösses vad den tomten har fått vara med om! Han bloggar om alla de spännande, vackra, intressanta och avlägsna platser som han besökt och lägger upp en massa fina bilder. Läs själv på hans blogg.The Gnome Diary bloggen.


Vikten då? Ja, den är som lägst vid sydpolen. Bilden lånade jag från Kerns blog.
Kanske inte riktigt läge för mig att flytta dit trots allt. Så jag får stå ut med min vanliga vikt här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...