Mamma med auktoritet

Häromkvällen var jag redan klar att gå i säng, men bestämde mig för att göra en överraskningsraid bland fotbollshuliganerna som slagit läger i vardagsrummet. Jag ställde mig med händerna bestämt i sidorna och drog en snabb föreläsning om vikten av att plocka upp efter sig, inte dricka för mycket läsk och lite allmänt om för mycket TV-tittande och datorberoende och sånt. Då jag pausade för att dra andan, kastade en av huliganerna  en förströdd blick på mig och konstaterade "Mamma, du tappar nog en del auktoritet då du föreläser iklädd rött nattlinne med en grimaserande Garfield på magen."

Man kommer lite av sig av sådana kommentarer, men blir sedan rätt så stolt då man förstår att det ändå fanns lite auktoritet att tappa. Sen gick jag och lade mig.

1 kommentar:

  1. Ojoj...det var en bra kommentar! Du fick så du teg?

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...