Död åt kallmackarna!

Jag måste fortsätta lite på temat servicestationer... Jag driver nämligen i all tysthet en ensaksrörelse mot kallmackarna som breder ut sig över landet som en skogsbrand i södra Australien. Kallmackarna erbjuder bränsle 2 cent billigare per liter och väldigt många faller i fällan och överger de riktiga bensinstationerna som snart hotas av indragning och nedläggning.

Jag vet att bensinstationerna var bättre förr då man faktiskt fick basservice för sin bil. Men kallmackar har absolut noll service! På kallmacken kan man inte tvätta av smutsiga fönsterrutor och framlyktor i höstrusket. Eller ta en välbehövlig paus och köpa en kaffe under färden. Eller fylla på luft i däcken och spolarvätska. Eller skaffa en chokladask då man har glömt att köpa en värdinnegåva.
Den servicen behöver vi alla nån gång. Inte varje dag eller varje gång vi tankar, men nån gång. Och hur mysigt är det att tanka mitt i natten på en öde kallmack där två av stationens fyra lyktor har gått sönder och farligheter lurar i mörka hörn?

Bränslet är aningen dyrare på bensinstationen eftersom vi betalar för utrymmen, personal, lager och annat som behövs för att driva verksamheten och erbjuda service till bilisterna. Då du tankar på kallmackar för att spara in futtiga 1 euro per tankning bidrar du  indirekt till bensinstationsdöden. SLUTA MED DET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...