Voj nej!

-Voj nej, sade en bekant till mig då hon fick syn på mig i omklädningsrummet i simhallen igår. 

-Voj nej vadå?! svarade jag och undrade vad som förorsakat denna illavarslande interjektion*). Upptäckte hon mitt i allt att baddräkten blivit hemma? Ägnade hon en plötslig tanke åt den laddade situationen på Västbanken? Hade hon blivit utan lön pga cyberattackerna mot Nordea? Eller våndades hon ännu över att EIF föll ner till ettan efter bara en säsong i fotbollsligan?

-Voj nej, nu hamnar man väl i bloggen, svarade hon. Jag vet inte om hon led av genuin rädsla för bloggen eller en slags skräckblandad förtjusning över att eventuellt förekomma i skriverierna. Hit hamnade hon nu i alla fall. Men det kanske inte blev så farligt 😜? Sen vattenjumppade vi.



*) Interjektioner är en ordklass av oböjliga ord som syntaktiskt och grammatiskt närmast kan ses som en självständig sats. Interjektioner delas in i fem grupper, hälsningsord, svarsord, ljudhärmande ord, utropsord och svordomar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Voj nej!

-Voj nej, sade en bekant till mig då hon fick syn på mig i omklädningsrummet i simhallen igår.  -Voj nej vadå?! svarade jag och undrade vad ...