Lycka Àr...

... kolleger med stora rabarberplanteringar 💕


Smörj en pajform och sÀtt ugnen pÄ 200 grader.


Skala rabarbern och skĂ€r i bitar. En mĂ€ngd som Ă€r lĂ€mplig i pajformen. 


Strö ett par matskedar socker över rabarbern. 


Blanda 2 dl havregryn, 1 dl smĂ€lt smör och ½ dl farinsocker till en smulig massa. Det gĂ„r ocksĂ„ bra att strunta i de exakta mĂ„tten och göra en smulmassa pĂ„ frihand. Strö den över rabarbern.  




GrĂ€dda i ungefĂ€r 20 minuter. Jag tyckte den sĂ„g lite torr och trĂ„kig ut i halvtid, sĂ„ jag slĂ€ngde pĂ„ nĂ„gra klickar smör mitt under grĂ€ddningen. Jag tror det gjorde susen. 

Ät med vaniljsĂ„s.
En aningen bĂ€ttre torsdagskvĂ€ll.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Voj nej!

-Voj nej, sade en bekant till mig dĂ„ hon fick syn pĂ„ mig i omklĂ€dningsrummet i simhallen igĂ„r.  -Voj nej vadĂ„?! svarade jag och undrade vad ...