Kävelykokous

Min kollega L kom till vårt överenskomna möte idag kl 14.15. Hon såg lite hängig ut. Hon hade varit på arbetsresa i fyra dagar. Kommit hem mitt i natten och sovit dåligt. Försökt tränga in arbetsveckans alla ogjorda jobb på en ynka fredag. 
Istället för att slå sig ner och plocka fram laptopen frågade hon om vi istället kunde prata igenom våra ärenden medan vi går ut en sväng. Sagt och gjort. Vi tog våra rockar och gav oss ut på en frisk promenad runt fabriksområdet. Lite dagsljus, om än inte solsken. Lite frisk luft. Fågelkvitter. Vindens sus i träden. Ett par tusen steg på stegmätaren. Nya fräscha tankar. Behövlig energi. Vilken strålande idé! 

Ärendena avverkades och problemen löstes. Och jag gav mig omedelbart ett löfte om att hålla fler promenadmöten. Ett i månaden kanske skulle vara en målsättning att sikta på? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...