Ny matservis

Vi får, som endel läsare redan känner till, ta emot sporadiska besök av en kattherreman med franskklingande namn. Han heter Didier och bor tillsammans med sitt tjänstefolk Trean och hans flickvän i storstan. 
Under sina besök hos oss på landet har Didi lagt sig till med ovanan att äta på mina grönväxter. Det kan bero på att han a) är hungrig, b) har tråkigt eller c) vill retas med mig. Under hans första besök gjorde jag nämligen misstaget att försöka uppfostra honom till att inte äta mina växter, och efter det försummar han inte en chans att ge sig i kast med odlingarna. Speciellt om jag ser på. 

Idag införskaffade jag en ny mattallrik till Didi, som jag tänkte skulle fungera som ersättning för de riktiga växterna. Snygg va!
Först nu inser jag ju att det nya fatet eventuellt kan ha helt motsatt effekt och istället stärker kopplingen mellan mat och växter. Jaja, det är väl värt ett försök i alla fall. Har också köpt hem ett par tonfiskkonserver, så jag är helt beredd på finbesök. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...