Ryslig rysare

Det är längesen jag läst en bok som är så spännande och gastkramande att jag undviker att läsa den på kvällen precis innan jag ska somna. Kanske har jag blivit lite modigare på gamla dar? Eller börjat välja mesigare böcker? Men så hämtade den snälla jultomten Camilla Stens nya deckare Staden och nattsömnen blev förstörd. En sån bok. Kuslig på gränsen till obehaglig. Men läsvärd. Förslagsvis en solig sommardag ute på terrassen i tryggt sällskap, är min rekommendation. 


Och javisst. Camilla Sten är dotter till deckardrottningen Viveca Sten, hon med Sandhamnsmorden, ni vet. Så det hemska ligger i generna. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...