Ett fatalt misstag - Oz del 3

Nej, jag har inte blivit ficktjuvad, fått matförgiftning, försovit mig och missat en resa eller tappat mitt pass (ni märker att det finns en hel del att oroa sig för). Och jo Martin, jag har kommit ihåg att tömma skorna innan jag sätter dem på mig.

Det fatala misstaget var att planera in för mycket tid i Melbourne och för lite i Tasmanien. Nu vill jag förstås inte svartmåla Melbourne som också är en trevlig stad. Men en mulen, råkall och blåsig storstad med skyskrapor och hets har svårt att mäta sig med soliga och vänliga Hobart där allt känns lagom stort och takten är aningen lugnare. Jag skulle gärna tillbringa fler dagar här i Australiens sydligaste territorium.

I Hobart firar jag midsommarafton och årets första vintersolstånd bland annat med att bestiga Mount Wellington som ligger 1200 meter över havet. Saknade både mössa och vantar idag.




2 kommentarer:

  1. If only I'd known I could have lent you hat and gloves. Great selfie at the top by the way :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks! Had I known, I would have been happy to borrow...
























      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...