Syndens näste?

Det är fint i Amsterdam! Solen lyser, maten är god, ölen kall, människorna vänliga... Jag njuter av minisemestern.
Men jag är helt klart tveksam till huruvida Amsterdam är en lämplig stad för mitt barn, låt vara att sagda barn fyller 23 om några dagar. Jag menar, vi talar om en stad där Heineken, Groelch och Amstel-ölen flödar. En stad där genever och absint saluförs i alla kvartersbutiker. En stad där Red light district är en stasdsdel som alla andra. En stad där det finns fler "coffee shops" än kafeer. (Och alla vet vi ju vad som egentligen står på menyn där.)
Här tillbringar nu Ettan ett halvår i studiernas tecken. Orolig är bara mitt mellannamn...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...