Marrar om mässor

Nu tänker jag inte marra om småsaker, men jag bara måste få säga att det är jobbigt att gå på mässa. Att vandra en hel (eller halv) dag i enorma hallar fyllda med mat, vin, böcker, inredning, trädgårdsredskap eller något annat tema är utmattande för vem som helst. Fötterna värker. Ryggen knakar. Och man blir helt matt av utbudet och drabbas av beslutsångest. Det är möjligtvis så en normal man känner sig inför ett tretimmars besök på IKEA?
Det är alltså sällan jag går på mässa men lördags blev det av. En mig närstående person gjorde ett uppträdande på en av de många scenerna för att berätta om det årliga seglingsäventyret i Grekland och jag halkade med in på årets bok och matmässa av bara farten. 

Elisabeth Rehn intervjuades om sin nyutkomna biografi.
Herman Lindqvist underhöll oss med historier från Sveriges och Finlands historia.
Vivan Nygård-Fagerudd intervjuade seglare och dansare som deltog i Göran Schildt regattan på Leros i september. 
Sedan shoppade vi loss bland bokstånden innan vi gick över till matsidan för att njuta av ostar och korvar och bröd och oljor och sötsaker och...  
Vi köpte hem lite kvällsmat - pecorino, brie, speltbröd och italienska korvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...