Skäms!

Idag fick jag ett vykort i postlådan. Adresserat till mig. Från Mongoliet. Hälsningen börjar "hälsningar från Ulan Bator" och fortsätter att berätta om härliga äventyr i tält, om besök hos nomadfamiljer och om sur hästmjölk.
I någon minut stod jag och drömde mig bort till de mongoliska slätterna men sedan märkte jag ju att vykortet har skickats av några för mig helt okända människor till någon som inte alls är jag. Hrmpf.

Varför kan inte mina vänner vara äventyrare och upptäcktsresande och åka på spännande resor till Ulan Bator? Varför är ni såna slöfockar och latmaskar? Skäms på er, vetja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...