Polarresenär

Gjorde en blixtvisit till Stockholm häromdagen och förutom det fina vädret gynnades resan också av en halvtimme ledigt innan jag skulle ta Arlanda Express ut till flyget. 
På Drottninggatan, shoppingens Mecka (åtminstone för tonåringar på 80-talet) drabbades jag av beslutsångest. Vad skulle jag prioritera? Skobutiker? Väskbutiker? Ordning & Reda som är en drömaffär för oss med ordningsmani? Designtorget? Bokhandlar? So many shops, so little time, ni vet...

Jag förmådde inte välja bland det myckna butiksutbudet utan köpte med en påse nötter och en flaska vatten på Seven Eleven och drog mig istället upp mot Hötorget för att njuta av torgstånden som dignade av blommor, frukter, lingon och kantareller. Uppe vid Konserthuset försiggick nån slags uppståndelse med musik och en massa människor, så jag trängde givetvis mej in i folkmassorna för att kolla på vad som var på gång. Då insåg jag att jag landat mitt i inmarschen till Polar Music Prize-tillställningen och fann mig plötslig tstående på tå med halsen så lång som en tranas för att följa med gästerna som defilerade förbi på röda (läs: gröna) mattan. Jag bongade till och med en och annan kändis i vimlet innan jag tröttnade efter 10 minuter och började återtåget mot T-Centralen. 
Om du ser mig och Youssou N'Dour på bild i Hänt i Veckan så vet du alltså varför...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...