Storebror ser mig

Häromdagen fick jag ett brev med rabattkuponger från min handelsman på K-Supermarket. Det händer flere gånger per år, så det är inget ovanligt med det. Jag blev glatt överraskad då rabattkupongerna den här gången faktiskt passade min shoppinglista som hand i handske. Hur kunde han veta att maskindisktabletterna är slut och kexhyllan gapar tom?

I butiken stötte jag ihop med en god vän som också bläddrade ivrigt med likadana rabattkuponger. Vi stoppade upp trafiken vid ostdisken en god stund medan vi utbytte nyheter i rask takt och gav oss sedan av för att fylla våra butiksvagnar. Vid knäckebrödshyllan stötte vi ihop igen och jag frågade om hon hittat alla kampanj- erbjudanden redan. Och visst, hon hade betat av allt förutom tortillabröden och vichyvattnet som hon tänkte lämna till veckoslutet.
Va?? Tortillabröd? Vichyvatten? Snabbt jämförde vi våra rabattkuponger och upptäckte givetvis genast att vi hade fått helt olika erbjudanden. Poletten ramlade ner - någon har suttit och analyserat våra matinköp och i sin godhet skickat oss rabattkuponger på just de matvaror som vi ofta brukar inhandla. Men så praktiskt! Om du inte har skinnfri knackkorv som stapelvara i kylskåpet eller är kattmatte så vill du naturligtvis inte få rabattkuponger på dylika varor. Men går det åt mycket Voimarin och smaksatt matlagningsgrädde i ditt hushåll är det förstås en välsignelse att få just de produkterna till rejält rabatterade priser.

Om du nu är lite lagd åt det paranoida och inte tycker om tanken att någon faktiskt har möjlighet att följa med dina matinköp, då ska du alltså inte skaffa dej ett Plussakort. Eller något annat stamkundskort heller för den delen. Men om du blir glad för riktade kunderbjudanden så kan jag glädja dig med beskedet om denhär gången funkade kampanjen riktigt bra.

Det är tryggt med en storebror på K-Supermarket.

2 kommentarer:

  1. Ja just de', ja! Jag funderade också över mina kuponger, det mesta gick att köpa...inga Cokis eller fardigpizzor. Du satte tummen på det!

    SvaraRadera
  2. Det var nog inte så dumt, eller hur?

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...