Fyllekväll mitt i veckan

Är det någon som kommer ihåg sockerlyktorna för några år sedan? Exakt. Pysselkväll där också en med tummen mitt i handen kan visa sig på styva linan. Och häromdagen var det ungefär samma gäng som samlades till lite muntert after-work i chokladens tecken. Sådär påsken till ära.

Kvällens arrangörer hade alltså dukat upp till konfekttalko. Vi trängdes i det lilla köket och klottade och sottade så det stod härliga till med smält choklad, både mjölkchoko, mörk choko och  vit choko. Vi hade knäckformar och små muffinsformar och silikonformar formade som äppel och fiskar och stjärnor och annat. Och vi hade mängder av små skålar med minimarshmallows, torkad frukt, hackade nötter, cashewnötter, små fruktägg, All Bran flingor (!) och mandel. Bricka efter bricka med underbara små och stora konfektskapelser bars ut på terrassen för snabbkylning.

Och sedan dukade vi till kafferep och formligen VRÄKTE i oss choko. Kvällen avslutades i en mild sockerfylla innan vi åkte hemåt. Jag lyckades ta ett par bilder innan vi gick löst på härligheten. Kolla!

Fantasin hade inga gränser.
Kolla "fågelbona" till höger. Alltför fina för att ätas tyckte jag. Det tyckte inte de andra...
Mjölkchoklad med marshmallow-överraskning
Faten dignade av mer eller mindre fantasifulla kreationer. The sky was the limit.

1 kommentar:

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...