Mellanrapport III

Jag vet - ni tror att den har dött. Amazonliljan. Men tji fick ni. Den lever i högönsklig välmåga på pianot. Står ljust men inte på blombrädet i det starka vårsolskenet. Får vatten och lite gödsel nu på vårkanten. Kan bli lite torr ibland, men inte för ofta. Eller för länge. Och ser ut att tränga ut ur sin minimala kruka vilken dag som helst.
Den tappade flera blad i början av året, men nya kommer till i jämn takt. Det är bara blommorna som saknas...
Men ännu finns det väl hopp. Jag väntar. Och väntar.

2 kommentarer:

  1. Har den blommat någongång ?

    SvaraRadera
  2. Nej, jag fick den i fjol somras/höstas som "litet barn". Då hade den bara ett litet blad och var planterade i en kruka så stor som en tekopp. Så den är ju inte så gammal ännu. Men jag är ju lite otålig...

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...