Mellanrapport II

Det är kanske nån därute som tänker att det aldrig blev något av den där amazonliljan som jag fick av Systrami i våras.

Hah!

Sist ni såg den hade den två stora blad och höll på att ramla ur sin kruka. Jag bytte sedermera kruka och ytterligare ett tredje blad har växt ut. Nu känns den nya krukan nästan lite för liten och bladen är gröna och fina. Liljan mår alltså som en prins.



Men vad ska nu hända? Ska bladen bli större? Ska det komma ännu fler blad? Och när kommer de där omtalade blommorna? Spännande fortsättning följer förhoppningsvis...

2 kommentarer:

  1. hej!
    jag vill bara påpeka om denna blomma.
    jag har haft min i samma kruka i 5 år, ungefär den storlek du nu har. dessa blommor trivs när det är trångt och ska helst inte stå i direkt solljus. bladen kommer att bli fler och eftersom dör några. sköter du den rätt så kommer det att komma vackra vita liljor. jag vattnar min ack så sällan men den blommar en gång om år ändå, står vid ett frostat fönster där det aldrig ligger direkt solljus på

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen. Jag ska göra mitt bästa! Fler uppdateringar på kommande...

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...