Investeringsobjekt

Maken läser inte så ofta den här bloggen. Inte heller Sönerna. Därför kan jag lugnt avslöja att jag har investerat en rätt så betydande summa pengar. Nu tänker du kanske att jag har börjat spekulera i aktier, fonder eller obligationer. Eller kanske rentav guld och diamanter.
Men nej, överraskningsvis har jag investerat i kläder. En klassisk svart tunika designad av Ilona Pelli. Ni vet hon som också gör balklänningar till självständighetsdagsbalen.
Jo, det sved i plånboken, för jag är inte så van vid eller glad i att lägga ut stora summor på kläder. Men den här tunikan kommer jag att kunna använda i minst tio år, sa försäljaren i boutiquen. Och jag föll som en fura.

Nu skulle det ju vara roligt att bli bjuden på fest också, så att vi får komma ut och svira lite. Min investering och jag.

1 kommentar:

  1. Pellis kläder är fantastiska! Jag stöder din investering till 120%, och håller med den skickliga försäljaren. Skulle vilja se dig "svira":)
    p.s. Camillas Boutique har också vissa plagg av Pelli...

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...