Been there, done that, got the t-shirt...

Förbereder mig för att gå på föräldramöte i skolan och slås av hur välbekant det känns då hösten kör igång. Jumppaterminen börjar, budgetarbetet stressar på jobbet, lappar om skolfotografering flyter omkring i hushållet och syster hämtar äppelmust eftersom hennes egen frys är full. Snart är det dags för dagsverke, jultidningsförsäljare och höstmarknad med tivoli och kringlor och svartbröd.

Förutsägbart intill tråkighet, kanske. Välbekant, tryggt och pålitligt, jo. Men kanske dags att pigga upp rutinerna med nånting spännande och oväntat....

2 kommentarer:

  1. ...som en kurs på indisk huvudmassage? Det skall jag drista mig på i höst....

    SvaraRadera
  2. Oh la la. Det låter minsann exotiskt. Och Ossi ställer snällt upp som försökskanin kan jag gissa!

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...