Tummen mitt i handen

Det är mycket paketerande på gång nu. Paket till studenter och födelsedagskalas och annat firande.

Jag är urusel på att paketera. Klipper antingen flere meter för mycket papper så att paketet bara blir knöligt och det går åt massor av tejp. Eller just två millimeter för lite papper eller för snett eller hackigt. Jag kan bara knyta snöret runt på ett sätt. Och så tar jag alltid för lite snöre.

Men jag älskar att få fint inpackade presenter. Gillar innehållet också förstås, men speciellt känslan då ett paket är genomtänkt, vackert och elegant. Då kan man dra ut på öppnandet och bara njuta av och beundra skalet. Det gör man inte med en banan.

Jonte har länge sökt sina paket inför sin födelsedag på söndagen. Men dom är gömda. Inte så snyggt paketerade, men bra gömda! 
PS. alla paket är förstås inte hans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...