Jurassic Ramsholmen

Min kvällspromenad gick idag längs Västvallen och ut på Ramsholmen. Att vandra längs de lummiga stigarna kändes som att stiga in i Jurassic Park. Solskenet silade i tunna strimmor in genom den täta växtligheten och blandade sig med doften av fuktig jord och tusentals blommande växter. Tystnaden överröstades av ett öronbedövande surr och kvitter från insekter och fåglar som gömde sig i grönskan. Inte ens en liten vindpust lyckades leta sig ner mellan de höga majestätiska träden.

 

Det var inte björnar jag tänkte på då det knakade i buskagen, utan stegosaurusar och velociraptorer. Men jag mötte bara nån enstaka hund med sin husse eller matte.

1 kommentar:

  1. Vackert...nästan lika vackert som i Hangö Hagapark....

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...