Brott i Bromarf

Jag är väldigt lat vad gäller läsning. Läser helst lättsmälta och underhållande böcker. Gärna på svenska, även om jag vet att man borde läsa på originalspråk. Följaktligen har jag inte läst Matti Remes finskspråkiga  Hangödeckare, även om de utspelar sig i grannstaden och känns lite intressanta av den orsaken. 

Vi tog snurran ner till grannstaden tidigare i veckan. Och som souvenir från resan fick faktiskt Remes nyaste bok om Ruben Waara följa med hem. Viittä vaille kuollut är den tolfte boken i deckarserien från Hangö. Den här gången utspelar sig dessutom en del av händelseförloppet i Bromarf och i Ekenäs. 

Ett gott val av souvenir. Lite spännande, ganska underhållande och lagom lättläst, fast på finska. Rekommenderar! 4 abborrar av 5!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...