Sicket slöseri

Finns det faktiskt INGEN som kan kavla upp ärmarna och ta itu med förpackningshysterin? Jag beställde en liten (och dyr) grej från Lyko. (För att den inte kan köpas i en vanlig stenfotsbutik här i Ekenäs, ifall någon undrar.) Så här levererades den. 


I sin blå försäljningsförpackning, tillsammans med ett litet bruksanvisningshäfte och lite utfyllnadskartong. Inslaget i plast. Packat i en alltför stor leveranslåda. Det lilla silvriga föremålet är alltså min vara.

Jag förstår mycket väl att kartonger och förpackningsmaterial måste standardiseras, och att alla olika produkter och beställningar inte kan skräddarsys. Det skulle bli fruktansvärt dyrt. Men dyrt blev det här också.  Och mycket mer komplicerat än om varan kunde ha skickats i ett vanligt kuvert. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...