Hamstring

Hej alla virusvänner! Nu går det inte längre att sticka huvudet i sanden och låtsas som om inget speciellt pågår. Nej, nu är det undantagstillstånd och krisläge och inget är sig likt. Alla påverkas vi på sätt eller annat och vi kan inget annat än gilla läget.

Vad har du hamstrat hem då, undrar jag? Toalettpapper? Handdesinfektion? Ärtsoppskonserver? Eller är det du som har tömt butikshyllorna på jäst? 
Och vad har jag hamstrat, undrar du? Tja. Maken har sett till att vår vinkällare är välfylld och själv störtade jag iväg till biblioteket idag så fort jag hörde att biblioteken stängs. Det gäller att prioritera rätt. 
Några veckors undantagstillstånd ska vi väl klara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...