Ett gott skratt förlänger livet

Eftersom jag inte är i riskgruppen med någon bakomliggande sjukdom, kan jag unna mig att stundvis tycka att Corona-läget pendlar mellan hysteriskt och fascinerande. Tänk att få uppleva undantagstillstånd i Finland! Men hjälp så vissa går till överdrift.
Jag älskar också att sociala medier översvämmas av vitser och memes om Corona. Galghumorn blomstrar som aldrig förr och hjälper oss då vi lider av brist på vessapapper och dör av långtråkighet. Så länge vi orkar skratta kommer vi att klara oss bra.

-Förr i världen försökte man dölja sina fisar med att hosta. Nuförtiden försöker man dölja sin hosta med att fisa. 

-The Germans are panic buying sausages and cheese. It's the Wurst Käse scenario. 





Ett gott skratt förlänger livet. I morgon kanske vi fokuserar på skämt om distansarbete. Alla sätt är bra utom de dåliga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...