Ugnskorv med mos

Nu gör de sista tecknen på att sommaren är över sig påminda. Idag åt vi säsongens sista grillkorv. Det kändes bra, jag börjar vara rätt så less på korv och grillat överhuvudtaget. Ja, jag är trött på nypotatis och sill och jordgubbar och glass och sommarmat i allmänhet, faktiskt, då jag tänker efter.
Snart blir det dags för en vinterfavorit i samma tema: ugnskorv med mos. Och andra typiska vintermenyer som en rykande het soppa, mustig köttgryta eller varför inte en rejäl portion gröt. Varje årstid har sin charm och sina typiska maträtter. Nu vill jag inte se grillkorv förrän i nästa vår, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...