Prinsessa för en stund

Förr i världen, då ungarna var små, var de korta stunderna av egentid guldkorn att ta vara på. Nuförtiden räcker egentiden bra till, då man bara har sig själv att ta hand om. Då man inte omges av en skara kortväxta människor som man ständigt ska torka om näsan, klä på, byta blöjor på och föda. 
Men ändå njuter jag i fulla drag av att med ett par månaders mellanrum sätta mig i frisörstolen för att bli ompysslad i ett par timmar. Håret tvättas, klipps och får färg och huvudet masseras. Man blir serverad en god cappuccino och en del gott småprat. Och man får ostört fördjupa sig i de senaste damtidningarna för att suga i sig det senaste modet, spännande boktips, smaskiga recept, reseskildringar och kungaskvaller. Aaah, man känner sig som prinsessa för en kort stund. 

Bland allt intressant som flimrar förbi då man bläddrar frenetiskt i tidningshögen är nuförtiden Instagram-tips. Idag plockade jag upp Instagramkontot Feminas kloka ord som verkar vara rimligt intressant. Här kan man plocka upp en hel del livsvisdomar och nyttiga motton. 


Det är aldrig fel att tillbringa ett par timmar hos frissan. Och så blir man ju fin i håret också. Rekommenderas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...