Fjäril i koppel

Hej alla bokvänner! Jag tänkte slänga in ett boktips för att bryta den här inspirationssvackan. Som ett livstecken liksom.
Zinat Pirzadéh är en svensk-iransk ståuppkomiker som har gett ut sin första roman, nästan lite i Khaled Hosseini-anda. Jag läser gärna berättelser om den muslimska kulturen i ett fruktlöst försök att förstå den bättre. Men ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag, känns det som. 
Fjäril i koppel är en annorlunda berättelse om Iran före och efter revolutionen. Berättelsen pendlar mellan glädje och sorg och vrede och spänning. Högt och lågt. Fyra fjärilar av fem! Läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...