Idrottsskadad

Nej, jag är inte skadad. Men min stolthet fick sig en rejäl törn i skidspåret idag då jag drog omkull i en backe med en duns som troligen gav utslag på Richterskalan i Bromarf. Intet ont anande kom jag skidande i allsköns ro nerför en sakta sluttande backe då jag plötsligt såg en fläck barmark i mitt spår. Jag hann konstatera att jag inte har annat val än att hoppas på att ″flyga″ över fläcken och landa på andra sidan. (Att byta spår i farten är tyvärr inte att tänka på, det skulle ändå ha lett till samma resultat.) Men någon ″flygfärd″ att tala om blev det inte förrän skidorna slog i marken och jag efter. 
Nu sitter jag här och väntar på att blåmärkena ska bildas på armen och låret. Men en fin skidtur var det trots allt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...