Kaffekvarnen, nej tack

Det är mycket prat om musiken i radio Vega. Alla har förstås en åsikt och jag vill ju tro att många, ja kanske de flesta, tänker som jag. Och tycker att Vegas flödesradio är riktigt kiva. Och att mainstreammusiken som Vega spelar är riktigt bra. 

Jag tror faktiskt det är bara en liten ynka minoritet som orkar skriva insändare och ringa in till radion och klaga på den så kallade skvalmusiken. Jag tror faktiskt det är bara några få som önskar att Vegas programtablå endast skulle innehålla prat och dokumentärer. Och jag tror att vi andra, vi som för det mesta lyssnar glatt till den förhatliga flödesradion och är nöjda i all tysthet, vi är många. 

Jag gillar Radiohuset på vardagseftermiddagar, Nöjesfredag och Nyländsk förmiddag. Och allra bäst gillar jag Lördax. Korta och lite längre inslag, endel intressanta, andra inte, och så lagom omväxlande bra musik däremellan. Avkopplande, informativt och underhållande. Precis det jag önskar av min radiokanal. Lagom flöde, liksom. 

Jag gillar inte musiken i Kaffekvarnen, Café Continental, Andlig önskekonsert eller Dansbandstoppen. Och verkligen inte det pretentiösa analyserandet i Filmmagasinet på bästa sändningstid på fredag eftermiddag. Inte heller BUU-klubben eller Kors och Ters hör till mina favoriter. Och det är helt ok att man inte gillar allt som görs på kanalen. Därför har vi ON/OFF knappen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...