Uppkoppling

Läs det här blogginlägget av Peppe Öhman som är journalist och författare och gillar internet och sociala medier. Det finns så mycket bra med att vara uppkopplad, tycker både hon och jag. 
På internet får jag utlopp för mitt skrivande och visar en del av mina bilder. Här följer jag med släktingar och vänner nära eller långt borta och deras vardagsliv. Jag läser nyheter, shoppar, kollar fakta, söker adresser, tar emot post, sköter bankärenden, kollar på program som jag inte hinner se på under rätta sändningstid, letar recept, för träningsdagbok, spelar spel, reserverar böcker och följer med Treans studier. Jag rör mig på nätet många gånger varje dag men får för all del inte abstinensbesvär om jag är utom räckhåll. Ju mer jag rör mig på nätet desto vanare och snabbare blir jag och har bättre koll på ifall allt inte är som det ska. Internet är bara ett av många ställen att umgås. Ekenäs torg är ett annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...