Stamkundsförmåner och manlig fägring

Där stod jag, i hotellobbyn, och gav mitt telefonnummer åt en vilt främmande man!! Det här låter väldigt romantiskt spännande intressant, men det var det förstås inte. Jag hade helt enkelt blivit övertalad att gå med i hotellkedjans stamkundsprogram och för det ändamålet skulle mina kontaktuppgifter anges i receptionen. (Det furstliga anslutningserbjudandet inbegrep, förutom sedvanligt poängsamlande, en gratis kvällstidning och en inte så furstligt tilltagen rabattkupong till hotellets restaurang.) 
Vad som står fullkomligt klart är också att om det skulle ha stått en snipig kärring kvinnlig hotellreceptionist bakom incheckningsdisken skulle jag inte haft något som helst problem att stå emot erbjudandet. Det är märkligt vad lite manlig fägring lyckas åstadkomma. 


PS. Han har inte ringt. Ännu i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...