Livet som medelålders - del 18

Jag har aldrig förstått mig riktigt på alla dom där som promenerar, joggar och cyklar omkring med hörlurar i öronen. De lyssnar tydligen på musik eller radio eller ljudböcker eller podcastar - vad vet jag - men hör inte naturens ljud runtom. Fågelkvitter, bilar och mopeder som man måste passa sig för, förbipasserande cyklisters ringklockor, hundskall, trädens sus eller nån som mot alla odds visslar efter dig - det missar den som rör sig i sin egen ljudbubbla. 

Det kanske inte har så mycket med ålder att göra, jag har sett äldre personer med hörlurar och många ungdomar utan (fast eventuellt har ungdomarna så små hörlurar att man inte kan urskilja dem med blotta ögat). Var och en blir salig på sin fason och alla får lyssna på vad man vill. 
Medelåldersrelaterat blir detta då man ser en tjej komma joggande i shorts och ärmlös topp och ens första reaktion är varför i hela friden hon behöver ha öronmuffar nu då det är så varmt ute. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...