I kalifens hus

Nyss återvänd från bibban har jag installerat mig på terrassen med ett vinglas och en fleecepläd där jag gör mig redo att ta itu med min favoritsommarbok. Ja, den går jättebra att läsa under andra årstider också, det har bara blir en sorts tradition att nån gång under sommaren läsa Kalifens hus av Tahir Shah. Rekommenderar för alla som tror sig gilla en feelgood bok om en familj som flyttar till Casablanca och alla de dråpligheter som de råkar ut för. Jag brukar läsa den med några års mellanrum.

PS. Det lönar sig inte att gå till bibban och låna den just idag, vänta tills jag återlämnat den, troligtvis under nästa vecka.
PPS. Den finns inte bland skönlitteratur, utan på Geografi-hyllan.
PPPS. Det skramlar lovande i köket och vid grillen. Maken har utlovat Kabanossi och surskorpa med ost. Vet inte riktigt hur den menyn passar i kalifens hus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...