Nattvak

Här sitter jag, ensam, på terrassen, insvept i fleece under värmelampan, och ska försöka hålla mig vaken till Eftersnacks nattradio. Det nya lapptäcket som jag vann på lotteri i förra veckan kommer väl till pass i den kyliga sommarkvällen. Min bok för kvällen, Expedition Pata, som beskriver Pata Degermans äventyrsresor bland annat till Antarktis och Mont Blanc, passar utmärkt in i temperaturen. Inga problem att hålla vinet svalt i glaset. 
Ännu är kvällen ljus, men då skymningen sänker sig och visarna obönhörligen börjar närma sig midnatt, då kommer det att bli kämpigt för oss kvällströtta. Det gäller för nattsnackarna att hålla tempo genom hela sändningen om vi ska orka hänga med. 
Önska mig lycka till!

2 kommentarer:

  1. lycka till! Jag tänker inte ens försöka...fast jag lyssnar alltid på eftersnack. Men hur har ni så fint i Tenala? Här öser regnet ner

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det inte regnat på nån timme nu. Verkar som om regnet nu dragit förbi (ner till Hangö tydligen!).

      Men det ska erkännas att bilden inte är helt färsk... Tänk att man blir fast genast :)

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...